1. Faktura jest jednocześnie potwierdzeniem wydania towaru (WZ) lub wykonania usługi. Wydanie Nabywcy towaru bądź towaru będącego przedmiotem świadczonej usługi może mieć miejsce w siedzibie Sprzedawcy w przypadku odbioru bezpośrednio przez Nabywcę, bądź w miejscu wskazanym przez Nabywcę jako miejsce docelowe, gdzie towar zostanie dostarczony przez Sprzedawcę.
  2. Za datę płatności ceny za towar lub usługę uznaje się datę zasilenia rachunku bankowego Sprzedawcy. Do czasu całkowitej zapłaty ceny sprzedaży, sprzedane towary pozostają własnością Sprzedawcy.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady i ubytki towaru, nieistniejące w chwili jego wydania, spowodowane działaniem lub zaniechaniem Nabywcy.
  4. Poprzedni podpunkt na ma zastosowania do sytuacji, w której Sprzedawca zapewnia Nabywcę, że dane działanie lub zaniechanie nie spowoduje powstania wady lub ubytku w towarze, albo nie zmniejszy w sposób znaczący jego wartości.
  5. Nabywca towarów lub usług zobowiązuje się do zadośćuczynienia zobowiązaniu pieniężnemu w wysokości i terminie płatności określonym w Fakturze i w walucie w niej wskazanej.
  6. Po upływie terminu płatności zobowiązania pieniężnego wynikającego z Faktury, Sprzedawca w oparciu o ustawę z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U.2019.118t.j. z dnia 2019.01.21) nalicza odsetki ustawowe za opóźnienia w transakcjach handlowych oraz zwrot kosztów odzyskiwania należności.
  7. Przy wydaniu towaru nabywca jest zobowiązany do sprawdzenia jego ilości. Jest też zobowiązany do sprawdzenia jakości towaru lub świadczonej usługi w terminie 7 dni od chwili wydania towaru lub wykonania usługi.
  8. Aby reklamacja dotycząca jakości zakupionego towaru bądź usługi była skuteczna, powinna być ona zgłoszona Sprzedawcy na piśmie ( druk reklamacyjny dostępny na stronie firmy ) na adres siedziby Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy reklamacje@mirafo.pl w terminie 14 dni od daty wydania Nabywcy reklamowanego towaru bądź reklamowanej usługi, pod rygorem utraty uprawnień przysługujących z rękojmi. Do reklamacji należy dołączyć kupon dzianiny z widocznymi wadami .
  9. Brak zgłoszenia reklamacji przez Kupującego w powyższym terminie skutkuje utratą prawa do reklamacji.
  10. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej zgłoszenia przez Nabywcę, z wyjątkiem sytuacji gdy konieczne jest przeprowadzenie dodatkowych zewnętrznych badań laboratoryjnych lub ekspertyz.
  11. Sprzedawca może uwzględnić zgłoszoną reklamację do wysokości rzeczywistej straty poniesionej przez Nabywcę jednakże w zakresie nie większym niż do wartości netto reklamowanego towaru bądź usługi wynikającej z Faktury obejmującej ich sprzedaż. Wszelkie ulepszenie reklamowanego towaru, bądź towaru będącego przedmiotem świadczonej usługi, Nabywca dokonuje na własne ryzyko.
  12. Zwrot towaru do Sprzedawcy w ramach reklamacji będzie akceptowalny, jeżeli będzie zapakowany w sposób odpowiadający temu jak towar był zapakowany podczas jego wydania.
  13. Dzianiny podlegają reklamacji wyłącznie w wersji niepokrojonej. Reklamacji podlegają wyłącznie całe bele i składki towaru. Dopuszczalna jest reklamacja dotycząca jedynie części zamówienia.
  14. W przypadku nieuzasadnionego zwrotu zakupionego towaru, bądź towaru będącego przedmiotem świadczonej usługi, Nabywca pokrywa wszelkie koszty powstałe w toku realizacji umowy, w szczególności koszty transportu zwracanego towaru i jego ubezpieczenia.
  15. Ewentualne spory mogące wyniknąć na gruncie zawartej umowy będą rozpoznawane przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby sprzedawcy.
  16. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za towar przechowywany w depozycie Klienta, w wyniku którego mogą powstać zagniecenia, załamki, odgniecenia itd. o których klient został poinformowany w trakcie zakupu. Towar z depozytu należy odebrać w ciągu 14 dni od daty zakupu pod rygorem obciążenia kosztami magazynowania.